Til indholdet

Computer lukker/starter langsomt

ZcooX
Bruger
3527 indlæg
#0 | 29-09-2009 11:10
Var lidt i tvivl om dette indlæg skulle i hardware generelt, men da det (sikkert) ikke er et spørgsmål om hardware skriver jeg det her:

Min computer er lang tid om at starte op. Især når jeg har min eksterne harddisk siddende i USB'en så kan det godt tage flere minutter. Hvordan afhjælper jeg det? (uden at være nødt til at unplugge)

Når jeg så lukker ned/genstarter tager det ofte mere end 2minutter før windows reagerer på den givne kommando. Det er ligegyldigt om usb-disken sidder i, den er mega langsom hvergang.

Har kørt chkdsk, defrag osv. men intet har hjulpet. Der er ikke forskel på om jeg har spilelt spil, surfet eller set film/hørt musik - den opfører sig på samme måde hvergang. Har checket for virus/spyware - heller intet der.

Findes der mon nogle programmer til at afvikle eventuelle problemer?

Spec:
- Intel core 2 duo e6750 2.67ghz cpu boxed
- 4x1 gigabyte twinX corsair paired pc8000 ram
- Gigabyte P35 D3SI motherboard
- Western Digital 250 gigabyte HDD 16
buffer med 7200 rpm
- 512mb Geforce 8800 GT
- Epsilon 600W PSU
- Vista Ultimate x64
- Nzxt "Hush" casing
- 24" ASUS VK246H skærm

Pfh tak.
Bleh


Kommentarer

FedeAnderzen
Bruger
6120 indlæg
#1 - | 29-09-2009 11:21
Hvad siger dit cpu forbrug, der er vel ikke noget der står og bruger alle dine ressourcer ?

Har selv lige haft problemer med en quicktime proces der gik amok.
Hvis Jesus virkelig elskede mig, ville der være cacao og småkager til nadveren.
ZcooX
Bruger
3527 indlæg
#2 - | 29-09-2009 11:25
CPU synes ikke at være synderligt påvirket. Måske 20-30% men ikke mere
Bleh
TheFinalWarlord
Bruger
5808 indlæg
#3 - | 29-09-2009 11:33
hmmm prøv og køre harddiskene igennem med http://www.hdtu­ne.com/, og se hvad den siger.....
Længe leve PC Gaming! Viva la steam, and down with the Usurpers(Consol­es). Gode gratis programmer? freeprog.dk dont worry even things end up abit to heavy
Nidding
Bruger
11 indlæg
#4 - | 29-09-2009 12:46
Nuke and Pave
http://en.wikip­edia.org/wiki/N­uke_and_pave
NightBreaker
Bruger
5206 indlæg
#5 - | 29-09-2009 12:51
Format c: ?

hvornår har du sidst lavet en geninstallering ?
Kingfish
Bruger
247 indlæg
#6 - | 29-09-2009 12:54
Har du sørget for at opdatere:

drivers til ALT dit hardware?
Bios
Opdateringer til win

Det er som regel i ovenstående hvor fejlen ligger
johbe
Bruger
7461 indlæg
#7 - | 29-09-2009 12:58
Prøv eventuelt at tvinge windows til et hurtigt reboot og se om den stadig hænger.

Det kan du gøre med følgende kommando:

shutdown -r -t 0

Hvis du vil have den til at lukke i stedet for at genstarte, skal kommandoen se således ud:

shutdown -l -t 0

Så vidt jeg husker ihvertfald. Har ikke lige mulighed for at teste dem at selv lige nu.
Same shit, different day.
aleQ
Bruger
4486 indlæg
#8 - | 29-09-2009 13:04
gå i start > run > msconfig > start og fjern de 1000 ligegyldige opstarts tasks.. bare pas på du ik fjerner noget vigtigt.. men ting som Adobe, Apple og Updates ville jeg fjerne
3nickma
Bruger
3840 indlæg
#9 - | 29-09-2009 13:11
Personligt hælder jeg også helt klar til en kompelt Format C! Min computer har selv nogle af de lignende symtomer. Den er da blevet helt ekstraordinær sløv i betrækket, og plejer gerne lige at tænde den og lade den stå knap 5 min mens jeg lige børster tænder eller sådan noget efter morgenmaden. Så plejer den da at køre lidt bedre.

Er bare for dårlig til at tage mig sammen til at få den formateret, men bliver så glad, så glad når det endeligt er gjort. Tror helt klart du vil have godt af det samme.
SkaFt
Bruger
5391 indlæg
#10 - | 29-09-2009 14:16
win7 fix
Sven_Bent
Hardware Guru
21935 indlæg
#11 - | 29-09-2009 16:06
reinstall

er din externe disk formater i ntfs eller fat32 ?
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.­dk
MyBrute
BeatWolf
Bruger
901 indlæg
#12 - | 29-09-2009 16:22
du kan også med fordele downloade ccleaner og køre dens 2 clean modes. Der er også nem adgang til at se og fjerne opstartsprogram­mer.